Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu.


"Coś dla MSP" - oferta ManageEngine dla dostawców usług zarządzanych.


W poprzednim artykule przedstawiliśmy zalety i kryteria wyboru oprogramowania dedykowanego dla Manager Services Provider'a.
W tym - przestawić chcemy ofertę firmy ManageEngine w tym zakresie. Producent ten konsekwentnie, od lat poszerza portfolio swoich produktów MSP, bazując na sprawdzonych, popularnych i cenionych na rynku rozwiązaniach dedykowanych pierwotnie dla pojedynczych klientów.

Istotną zaletą i przewagą konkurencyjną produktów MSP ManageEngine jest możliwość ich wzajemnej integracji. System monitoringu zakładać może zgłoszenia w systemie ITSM lub odwoływać je w przypadku fałszywego alarmu. Operator Help Desk posiadać może bezpośredni dostęp do informacji o danym zasobie, przechowywanej w systemie do zarządzania urządzeniami końcowymi, bez konieczności czasochłonnego przełączania się pomiędzy konsolami. Dostęp administratorów do zasobów klienta, w tym jego haseł, regulowany być może i rozliczany (logowanie, zapis sesji) poprzez system do zarządzania użytkownikami uprzywilejowanymi. To tylko niektóre z możliwości wzajemnej integracji produktów MSP.

Poniżej zamieszczamy krótką charakterystykę wiodących produktów ManageEngine z rodziny MSP.





Znane, popularne rozwiązanie klasy ITSM (IT Services Management) dostępne jest od dłuższego czasu również w modelu MSP - dedykowanym dla dostawców usług zarządzanych. Jest to produkt all-in-one - obsługuje pełen stos funkcjonalności ITSM zgodnie z biblioteką ITIL.

Dzięki wykorzystaniu ServiceDesk Plus MSP dostawca zapewni więc swoim klientom:


  • funkcje Help Desk i Service Desk
  • zarządzanie zgłoszeniami i incydentami
  • zarządzanie assetami
  • zarządzanie zmianą, w tym CMDB
  • zarządzanie problemami
  • zarządzanie projektami
  • zarządzanie zakupami i kontraktami
  • katalog usług
  • bazę wiedzy
  • portal samoobsługowy dla klienta


System wspiera kluczowe dla dostawcy usług MSP funkcje, takie jak:


  • obsługa wielu klientów i separacja ich danych
  • możliwość dostosowania części wizualnej systemu per klient
  • zaawansowane możliwości w zakresie logowania i rozliczania czasu pracy
  • automatyzacje wspomagające przydzielanie zadań, SLA, eskalację i inne
  • zaawansowane mechanizmy raportowania
  • integracje z innymi produktami ManageEngine z rodziny MSP




System monitoringu zasobów i usług IT, dedykowany dla dostawców usług zarządzanych. Produkt zorientowany jest na centralną obsługę wielu klientów, w wielu lokalizacjach, przy zachowaniu pełnej separacji ich danych.

Dostawcy usług często korzystają z systemów monitoringu open-source, co wymusza jednak konieczność instalacji i utrzymania dedykowanego systemu dla każdego klienta z osobna. Z punktu widzenia technika MSP - dane wielu klientów, których obsługuje znajdują się w różnych miejscach, co nie jest efektywne. Czasochłonne i kosztowne są również procesy administracji wieloma instancjami systemów - ich aktualizacje, czy konfiguracja.

Centralny system monitoringu pozwala zespołowi techników MSP skonsolidować wszystkie zdarzenia na dedykowanych dashboardach, pracować na wspólnych danych. Z punktu widzenia klienta zaś, system taki widziany jest jako jego własny - widzi on tylko swoje dane i dashboard'y przygotowane dla niego przez MSP.

Szczególnie istotną zaletą w przypadku OpManager MSP jest możliwość jego szybkiej i łatwej integracji z ServiceDesk Plus MSP. Pozwala to na automatyczne generowanie zgłoszeń ITSM w przypadku alertów zgłaszanych przez system monitoringu, przy czym jest to integracja inteligentna - zgłoszenia mogą być też automatycznie odwoływane po spełnieniu określonych warunków.



Program Password Manager Pro MSP to bezpieczny "skarbiec" do przechowywania i zarządzania współdzielonymi informacjami wrażliwymi, takimi jak hasła, dokumenty, klucze SSH, tokeny i tożsamości cyfrowe. W wersji MSP pozwala on dostawcom usług na centralne zarządzanie hasłami ich klientów, w sposób w pełni zautomatyzowany i oparty na jasno zdefiniowanych i obustronnie zaakceptowanych politykach bezpieczeństwa.

Dane wrażliwe przechowywane są centralnie, w sposób bezpieczny i z zachowaniem wysokiej dostępności. Zapewniona jest oczywiście pełna separacja danych poszczególnych klientów. Co najważniejsze - dostęp do danych, ich modyfikacja, fakt ich użycia oraz sesje nawiązywane za ich pomocą przez techników MSP są logowane i zapisywane - zapewnia to pełną kontrolę nad danymi wrażliwymi i działaniami administratorów - zarówno dla dostawcy, jak i dla klienta końcowego. Niejednokrotnie jest to poziom bezpieczeństwa wyższy, niż pierwotnie stosowany przez klienta i stanowi to ułatwienie w podjęciu decyzji o przekazaniu danych dostępowych dostawcy.

Jak wspomniano na wstępie, Password Manager Pro MSP łatwo integruje się z pozostałymi produktami ManageEngine z rodziny MSP. Na uwagę zasługuje tu integracja z ServiceDesk Plus MSP, dzięki której administrator otrzymać może dostęp do zasobu, którego dotyczy zgłoszenie, poprzez Password Manager Pro - bez konieczności przełączania się pomiędzy programami.



Znane, popularne rozwiązanie klasy EndPoint Management, dostępne jest od dłuższego czasu również w modelu MSP - dedykowanym dla dostawców usług zarządzanych. Jest to produkt all-in-one - oferuje komplet funkcjonalności związanych z zarządzaniem urządzeniami końcowymi u klientów dostawcy MSP. Co ciekawe często wykorzystywany jest również do zarządzania serwerami, ze względu na zaawansowane możliwości w zakresie inwentaryzacji oraz zarządzania poprawkami producentów. Składową systemu jest również moduł do zarządzania urządzeniami mobilnymi, funkcjonujący również jako samodzielny produkt w rodzinie MSP: Mobile Device Manager Plus MSP.

W ramach DesktopCentral MSP otrzymujemy:


  • zarządzanie patch'ami producentów
  • zarządzanie asset'ami
  • zarządzanie / zautomatyzowaną instalację oprogramowania
  • zarządzanie konfiguracją urządzeń
  • zarządzanie urządzeniami USB
  • zintegrowane rozwiązanie dostępu zdalnego do zasobów
  • zarządzanie urządzeniami mobilnymi


System wspiera też kluczowe dla dostawcy usług MSP funkcje, takie jak:


  • obsługa wielu klientów i separacja ich danych
  • zaawansowane mechanizmy raportowania
  • integracje z innymi produktami ManageEngine z rodziny MSP


Co dalej ?

Jeżeli zainteresowały Cię produkty ManageEngine z rodziny MSP i potrzebne Ci są dodatkowe informacje, konsultacje inżyniera, przeprowadzenie Proof Of Concept lub wycena - zapraszamy do kontaktu - wyślij wiadomość przez formularz znajdujący się pod przyciskiem poniżej.





Skontaktuj się z nami >